Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Stark start för Jernhusen Media

Jernhusen Medias första verksamhetsår slutade med en omsättning på 20 miljoner kronor.

Henrik Widell


Publicerad: 26 April 2012, 03:59
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:24

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Statliga Jernhusen kastade under 2010 ut JCDecaux för att istället ta hand om försäljningen själva. Det nya bolaget Jernhusen Media startades 2011 för att ta hand om försäljningen och nu är siffrorna klara för bolagets första verksamhetsår. Bolaget omsatte 20 miljoner kronor. Rörelseresultet är ännu inte officiellt.

– Det är helt klart över förväntan. Vi är jättestolta över att vi redan under vårt uppstartsår lyckats leverera en sådan här affär. Angående rörelseresultatet kan jag säga att vi är mycket nöjda, säger Nina Cronehag, produktområdeschef på Jernhusen Media.

Och 2012 har börjat ännu bättre än 2011. Under årets första kvartal har bolaget omsatt 6 miljoner kronor, vilket är en ökning med 30 procent jämfört med samma period föregående år.

– Vi hoppas kunna hålla det trycket året ut men det är viktigt att poängtera att vi ser långsiktigt på den här affären. Vi fyller inte stationerna med vad som helst för att maximera på kort sikt utan väljer att optimera på sikt och samtidigt skapa en positiv resenärsupplevelse.

Inom Jernhusen Media ryms centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg plus ett 40-tal andra stationer runt om i landet. Jernhusen Media skrev i januari 2011 ett avtal med Visual Art för att digitalisera Jernhusens analoga ytor. I dag är Stockholm, Malmö och Göteborg digitaliserade men under första halvåret 2012 ska totalt 22 av bolagets stationer vara digitaliserade.

– Vi ser en stor tillväxtpotential i både det digitala och integrerade event samt våra övriga stationer utanför storstad. Det finns mycket jobb kvar att göra där, under uppstartsåret har vi främst fokuserat på Stockholm, Göteborg och Malmö.

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.