Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

SL lyfte Clear Channel

Publicerad: 5 Augusti 2011, 11:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

Utomhusbolaget Clear Channel International ökade vinsten med 38 procent under första halvåret 2011. Samtidigt hyllas Sverige som en framgångsmarknad.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelSL

Totalt sett steg bolaget intäkter med 13 procent och hamnade på 809 miljoner dollar.

Ökningen förklaras framför allt med en stark försäljningsutveckling där bland annat den kinesiska verksamheten såg en ökning på 18 procent jämfört med samma period 2010.

I Sverige var det istället avtalet med SL där Clear Channel säljer reklamytorna på SL:s bussväderskydd som stod för de ökade intäkterna.

– Det senaste resultatet påvisar vilken hävstång som Clear Channel International har skapat. Viktiga kontrakts har vunnits och starka insatser på några av våra nyckelmarknader har bidragit till denna tydliga framgång. Resultaten visar också att de djärva förändringar som vi genomfört under de sista två åren fungerar - fokus på tillväxtmarknader och investeringar i digital utomhusreklamteknologi, säger Clear Channels vd William Eccleshare i ett pressmeddelande.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelSL

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.