Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

SL kompenserar JCDecaux

Publicerad: 13 Oktober 2010, 06:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:35

SL är medvetna om att underhållet brustit – men, ställer helt frågande till JCDecaux hårda kritik och bittra ton.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelSLJCDecaux

JCDecaux, som nu förlorat avtalet med SL, går i ett pressmeddelande till hård attack mot den tidigare samarbetspartnern SL, och gratulerar Clear Channel till ”SL:s skyhöga hyror” och deras ”1 400 äldre väderskydd”.

SL medger att det har funnits brister, och har efter förhandlingar gått med att kompensera JCDecaux ekonomiskt:

– Ja, det finns brister som har kunnat konstateras, och vi ska kompensera JCDecaux för den tid som är kvar fram till årsskiftet, när avtalet löper ut, säger Björn Holmberg, presschef på SL.

Vad är det för brister ni blivit oense om?

– Vi är helt överens om att det har varit bristande elförsörjning vid väderskydden till exempel, säger Björn Holmberg och fortsätter: 

– Men för oss är det är en ickefråga

Vad var det som gjorde att ni valde att teckna avtal med Clear Channel istället?

– Jag vet inte vilka bedömningar JCDecaux gör av marknadsläget,  men uppenbarligen tycker Clear Channel att våra ytor är värda mer pengar. Vi får in ett par hundra miljoner per år i reklamintäkter, det är förstås positivt för stockholmarna.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelSLJCDecaux

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev