Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Utomhus

Skanskas pr knep: uppvärmd takkupol

Publicerad: 8 Februari 2016, 06:00
Uppdaterad: 5 Februari 2016, 15:21

"Roof Top Stories" ska uppmärksamma Skanskas nya satsning.


Ämnen i artikeln:

Skanska

När upplevelsebyrån Fusion Experience fick i uppdrag att ansvara för satsningen i Skanskas nya urbana och hållbara kvarter, Studio 256, ville man göra något annorlunda. Ur det föddes konceptet "Roof Top Stories".

– Vårt främsta mål med konceptet är att ge Skanskas potentiella köpare möjlighet att uppleva Skanskas unika erbjudande redan två år innan inflyttningen. Studio 256 är ett spännande projekt som gav oss möjligheten till ett annorlunda kreativt grepp, säger Jesper Svensson, kundansvarig på Fusion, i ett pressmeddelande.

Roof Top Stories ska vara en exklusiv upplevelse inuti en uppvärmd kupol. På biografen Bergakungens tak i Göteborg, har en 100-tums tv-skärm, fatboys, sittpuffar, sköna loungegrupper och bord riggats upp – allt för att skapa den "rätta terrasskänslan".

Intressenter hos Skanska har under januari månad haft möjlighet att tävla om att vara värd för en kväll i kupolen och bjuda in sina vänner. Vinnarna utsågs nyligen och i tisdags arrangerades den första eventkvällen av tre.

– Skanska Nya Hem är en kund som vågar ta nya grepp inom upplevelsebaserad kommunikation och använda den kanalen fullt ut i sin marknadsföring. Och den här produkten är perfekt att marknadsföra med hjälp av event, fortsätter Jesper Svensson i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Skanska

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev