Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Scholl om Acnes skor: Tortyr

Publicerad: 16 juni 2009, 10:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

I fotvårdsföretaget Scholls senaste kampanj får Acnes skor illustrera vanvård av fötter.


”Stoppa tortyren” lyder budskapet i kampanjen som illustreras med en kvinna som så på när bryter fotlederna i ett par högklackade skor. Klacken på skorna är klarröd och det företag i Sverige som säljer dem är Acne.

– De har inte kontaktat oss eller fått vårt tillstånd att använda skorna i sin marknadsföring, säger Lotta Nilsson, pressansvarig på Acne. 

Vad tycker du om det då?

– Ja, det är väl inget som upprör oss direkt. Jag tycker inget speciellt om det. De behövde väl ett par snygga skor med hög klack och gick till en butik och köpta ett par av våra.

Ni är inte rädda att det här påverar ert varumärke negativt?

– Nej det är vi inte.

 

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.