Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Pride flyttar in i Clear Channels digitala värld

Publicerad: 13 Juli 2020, 13:03

Clear Channel synliggör Pride-festivalen i sitt nätverk av digitala skärmar i Stockholms innerstad.

Foto: Clear Channel

Clear Channel går in som sponsor till Stockholm Pride, som i år ställs om till ett digitalt event.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetClear ChannelStockholm Pride

Coronasituationen gör att årets Pridefestival ställs om till en tre dagar lång digital festival, och huvudpartnern Clear Channel kommer att synliggöra festivalen i sitt nätverk av digitala skärmar i Stockholms.

– När Pride i år flyttas till digitala plattformar vill vi bidra till att människor hittar till eventet och att budskapen samtidigt får ta plats i vår fysiska utomhusmiljö, säger Marta Tiberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Clear Channel, i ett pressmeddelande.

 Under juni har Prideanhängare skickat in sina berättelser och bilder om vad Pride betyder för dem. Dessa berättelser kommer visas på skärmar under hela vecka 31. Där kommer också festivalens många programpunkter att presenteras. Under själva paraden kommer en nedräkning till de olika punkterna, och presentationer av inslagen, att visas upp på skärmarna. 

 – Vi är otroligt glada över samarbetet med Clear Channel. Det betyder väldigt mycket att vi tillsammans skapar synlighet för Stockholm Pride och hbtq-personer i det offentliga rummet i denna tid när det annars på många sätt är en utmaning. Vi hoppas att ännu fler genom detta hittar till Stockholm Pride Summer Stream under Prideveckan, säger Vix Herjeryd, ordförande Stockholm Pride. 

Stockholm Pride Summer Stream pågår mellan fredag 31 juli och söndag 2 augusti.

Janne Naess

Reporter (Föräldraledig)

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.