Gå direkt till textinnehållet

Premiär för IAB:s utomhusguide

Publiken på We Are OOH. Foto: Janne Naess

WE ARE OOH. IAB lanserar en köparguide för digital utomhus.

IAB har skapat en köparguide för digital utomhus med syftet att utbilda och underlätta för annonsörer och byråer.

Magnus Lindholm, ordförande i IAB:s task force för digital utomhus, lanserar guiden på scenen under Dagens Medias inspirationsdag om utomhus.

– Guiden innehåller allt som berör digital utomhus, exempelvis kartor över skärmarna, definitioner, tekniska specifikationer och case, säger Magnus Lindholm.

– Tanken är att vi gemensamt ska utveckla branschen.

Här kan du lyssna på ett samtal mellan Magnus Lindholm och Damon Razazi som driver Digitala Mediepodden:

 

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2018-03-20 14.49Uppdaterad 2018-03-21 12.12

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: