Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Premiär för IAB:s utomhusguide

WE ARE OOH. IAB lanserar en köparguide för digital utomhus.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 20 Mars 2018, 14:49
Uppdaterad: 21 Mars 2018, 12:12

Ämnen i artikeln:

IAB

Publiken på We Are OOH. Foto: Janne Naess

IAB har skapat en köparguide för digital utomhus med syftet att utbilda och underlätta för annonsörer och byråer.

Magnus Lindholm, ordförande i IAB:s task force för digital utomhus, lanserar guiden på scenen under Dagens Medias inspirationsdag om utomhus.

– Guiden innehåller allt som berör digital utomhus, exempelvis kartor över skärmarna, definitioner, tekniska specifikationer och case, säger Magnus Lindholm.

– Tanken är att vi gemensamt ska utveckla branschen.

Här kan du lyssna på ett samtal mellan Magnus Lindholm och Damon Razazi som driver Digitala Mediepodden:

 

Ämnen i artikeln:

IAB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.