Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Ocean Outdoor tar Digital Creative Competition till Norden

Publicerad: 20 oktober 2021, 05:59

Vinnarna i Digital Creative Competition får ett bruttomedievärde på 5 000 000 kronor i .Ocean Outdoors nätverk, inklusive tekniken Deepscreen

Foto: Ocean Outdoor

Den populära brittiska tävlingen där nya kreativa idéer inom digital utomhusreklam prisas kommer till Sverige och Norden under hösten.


Ämnen i artikeln:

Ocean Outdoor

Tävlingen Digital Creative Competition (DCC) har funnits i Storbritannien i över ett decennium. Nu tar Ocean Outdoor den till Norden.

Till skillnad från många andra tävlingar ligger fokus i DCC på själva idéerna.

– Eftersom Digital Creative Competition är helt och hållet orienterad kring kampanjernas moder – den kreativa idén – blir DCC ett starkt komplement till den tävlingsflora som finns i Sverige och Norden, säger Jesper Albansson, marknadschef på Ocean Outdoor och fortsätter:

– I princip kan du visualisera din idé på en post it och kortfattat beskriva den på ytterligare en. En väldigt låg instegsbarriär alltså. Förhoppningsvis får juryn bita i idéer från såväl reklambyråer, inhouse-team, mediebyråer eller varför inte någon av reklam- och kommunikationsskolorna.

I juryn, som leds av Nordax marknadschef Hanna Belander, ingår utöver ordförande bland annat Gustav Egerstedt, Jesper Pålsson, Mitte Blomqvist, Erik Wingfors och Nicklas Grundström.

Tävlingen består av två kategorier, en kommersiell- respektive en non profit-kategori. Vinnarna i årets upplaga – och den första i ordningen – utses den 1 december. Deadline för att lämna in bidrag är den 8 november. Priset är ett bruttomedievärde på 5 000 000 kronor i .Ocean Outdoors nätverk, inklusive tekniken Deepscreen  – som skapar illusionen av 3D-djup på flata ytor.

LÄS OCKSÅ: Ocean Outdoor skapar 3D-känsla med ny teknik

Hela juryn:

Hanna Belander (juryordförande), marknadschef, Nordax bank

Jesper Pålsson, CEO, Frank Digital

Gustav Egerstedt, Regissör & kreatör

Mitte Blomqvist, Creative Director, Head of Agency, Cake

Lotta Billing, Head of Print & OOH, GroupM

Nicklas Grundström, Head of OOH & Print, IPG Mediabrands

Leon Phang, CMO, Colony

Charlotte Lusiak, Client Director, Bold 

Erik Wingfors, Copy, Animal

Jenny Vinterqvist, Creative Strategist, And Art!

Sofia Gustavsson, Art Director, Hedvig

Chris Lynham, Head of Media & Client Operations, Unibail Rodamco Westfield

Catherine Morgan, Director of Ocean Labs

 

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ocean Outdoor

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.