Få hela storyn
Starta din prenumeration
Utomhus
Publicerad: 31 Mars 2020, 11:29
Brittiska Ocean Outdoors DOOH-yta Picadilly Lights i London.
Foto: Ocean Outdoor
Ocean Outdoor startar webinarserie om forskning, tech och innovationer kopplat till DOOH.
I september köpte brittiska utomhusjätten Ocean Outdoor Visual Arts OOH-del – och i december lade bolaget även vantarna på Adcity Media. När coronakrisen slog till hade bolaget just inlett bygget av en ny nordisk organisation.
Utomhus är ett av många mediesegment som drabbats av krisen, och i slutet av mars beslutade sig Ocean Outdoor för att korttidspermittera sin svenska personal.
För att fortsätta dialogen med kunder och intressenter lanserar bolaget nu webinars, som riktar sig till marknadsförare, medieplanerare, strateger och köpare.
Jesper Albansson som är marknads- och kommunikationsdirektör på Ocean Outdoor Nordics, kommenterar i ett pressmeddelande:
– Vi sitter med en stor mängd research och insikter som vi under normala omständigheter hade varit ute och presenterat och diskuterat med byråer och slutkunder. I det faktum att många nu arbetar och möter andra digitalt från hemkontor ser vi dock en ny form för hur vi kan dela med oss av vårt innehåll, och det kanske till fler än vi kunnat i ett fysiskt möte.
Avsnitten kommer att variera mellan 10-15 minuter och avhandla bland annat neuroscience, research, tech, channel innovations och insikter om lokal samt nationell annonspublik.