söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Ocean Outdoor köper Adcity Media

Publicerad: 19 november 2019, 08:47

Anders Axelsson, vd på Adcity Media.

Efter förvärvet av Visual Art fortsätter Ocean Outdoor sin shoppingrunda. Nu köper bolaget även Adcity Media.

Ämnen i artikeln:

UtomhusUtomhusreklamVisual ArtAdcity Media

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


För bara en månad sedan köpte brittiska Ocean Outdoor svenska Visual Art. Ocean Outdoor, som är noterat på Londonbörsen, köper nu alltså också Adcity Media.

LÄS MER: ”Clear Channel och JCDecaux har en riktig utmanare” 

– Vår nordiska penetration gör att det dyker upp affärsmöjligheter, likväl som det skapar uppmärksamhet kring vårt varumärke och nätverk. Oceans köp är därför en naturlig konsekvens att det fantastiska arbete som vårt team gör varje dag. Att bli en del Ocean ger oss helt nya konkurrensmöjligheter och jag ser verkligen fram emot att få jobba med Ocean Outdoors ledningsgrupp här i Norden, säger Anders Axelsson, vd på Adcity Media, i ett pressmeddelande.

Enligt Dagens Industri ligger Ocean Outdoors bud på 165 kronor per aktie.

Adcity Media omsatte 176 miljoner kronor under 2018.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev