Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Ocean Outdoor i rekryteringsräd

Publicerad: 10 februari 2022, 10:07

Hoss Khosravi återvänder till Ocean Outdoor och blir nordisk etableringschef för Ocean Outdoor Nordics. Samtidigt inleder utomhusbolaget rekryteringen av sju personer.

Utomhusbolaget Ocean Outdoor satsar i Norden och rekryterar sju nya medarbetare inom etablering, ad operations och försäljning.


Ämnen i artikeln:

Ocean Outdoor

Under pandemiåren 2020-2021 har Ocean Outdoor expanderat sin digitala etablering och utökat sitt totala bestånd av köpcentrum i Sverige med över 20 procent. Därmed uppgår utomhusbolagets bruttolager till 90 procent digitalt. Totalt sett i Norden ökar beståndet inom köpcentrumkategorin under samma period med 75 procent.

Och det händer saker även på annat håll i bolaget. I januari rapporterade Dagens Media att Visual Art lägger vantarna på Ocean Media Tech. Själva övertagandet skedde den 1 februari. I samband med det lämnade också Hoss Khosravi, som varit vd i drygt 1,5 år, för att återvända till utomhusbolaget som nordisk etableringschef, Chief Development Officer, för Ocean Outdoor Nordics.

– Vi har en stark tilltro till vår nordiska och tyska etableringsplan vilken visat sig hållbar trots de allmänt sett stora utmaningar som pandemin fört med sig för utomhusmarknaden. Vi känner ett ansvar för vidareutveckling av D/OOH i fråga om räckvidd och impact parat med kreativitet, teknik och service. Utomhus har utvecklats till ett integrerat media där Ocean driver den kreativa och tekniska progressionen, säger Hoss Khosravi i ett pressmeddelande.

Samtidigt planerar Ocean Outdoor att låta personalstyrkan växa, inledningsvis med sju personer inom etablering, ad operations och försäljning. 

– Nyanställningarna är helt i linje med vår tillväxtplan och gör att vi med ännu större eftertryck och koncentration kan utveckla vår digitala kärna och vårt integrerade utomhuserbjudande både i Sverige, Norden och i Tyskland, säger Anders Axelsson, vd för Ocean Outdoor Nordics.

I Dagens Medias kartläggning: bokslut 2020 från i höstas konstaterades att Ocean Outdoor var det enda utomhusbolag som lyckades öka sina intäkter under 2020. Totalt landande intäkterna för 2020 på 148 miljoner kronor och därmed är det också det sjätte största utomhusbolaget på den svenska marknaden.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ocean Outdoor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev