Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Ocean Outdoor går in i Outdoor Impact

Publicerad: 18 Februari 2020, 12:44

T.v: Ocean Outdoors premiumyta Piccadilly Lights, som passeras av 100 miljoner människor varje år. T.h: Anderas Lind och Hoss Khosravi är nordisk vd respektive utvecklingschef på Ocean Outdoor.

Foto: Ocean Outdoor/Janne Næss

Efter att tidigare ha ställt sig utanför utomhusbranschens gemensamma valuta Outdoor Impact väljer nu Ocean Outdoor att gå med.


Ämnen i artikeln:

Outdoor ImpactOcean Outdoor

Ocean Outdoor har cirka 900 digitala utomhusskärmar på drygt 140 platser runt om i Sverige, med fokus på köpcentrum, centralstationer och flygplatser. Samtliga Ocean Outdoors digitala utomhusskärmar, utom på flygplatser, kan nu utvärderas i Outdoor Impact.

Det är den uppdaterade releasen av Outdoor Impact, kallad 1.1, som gör att utomhusbolaget nu väljer att gå med. 

LÄS ÄVEN: Så blir nya Outdoor Impact 

Uppdateringen handlar om hur visningarna beräknas, vilket tidigare har efterfrågats av Visual Art. Metoduppdateringen gör att en reklamslinga på fem sekunder på en digital utomhusyta inte längre tilldelas halva värdet av en tiosekunders-slinga.  

– Vi har haft en dialog med Outdoor Impact och kommittén under en lång tid om en uppdaterad digital metodik, och vi är naturligtvis nöjda med att Outdoor Impact 1.1 nu har överenskomna uppdateringar så att vi kan infria vårt löfte till marknaden och kan ansluta våra objekt, säger Anders Persson, director of operations på Ocean Outdoor, i ett pressmeddelande.

– Annonsörer, byråer och OOH-bolag ska kunna ställa krav på Outdoor Impact och dess valuta. När vi nu blickar framåt förutsätter vi därför att nästa generations valuta blir än mer transparent och relevant i fråga om metodik, flödesberäkningar och etableringsnormer samt använder den senaste tekniken. Ocean Outdoor vill verka för en gemensam valuta och gemensamma system, så vi ser också fram emot att i kraft av vår position på marknaden och inom ramarna för Outdoor Impact driva utvecklingen på lika villkor så att alla aktörer gemensamt kan fortsätta utveckla metodiken för hur digitala visningar utvärderas och redovisas i systemet.

LÄS ÄVEN:
Så ska Ocean Outdoor erövra Sverige
De ska leda Ocean Outdoor i Norden
Clear Channels nya framtidsstrategi: ”Vi ska bli ett ledande räckviddsmedium” 

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Outdoor ImpactOcean Outdoor

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.