Utomhus
Ocean lanserar nationell takeover
Publicerad: 15 maj 2023, 12:35
Foto: Press/Ocean Outdoor
Ocean lanserar nytt format som ska ge över 22 miljoner kontakter under en kampanjperiod: ”Ett kraftfullt verktyg i kampanjplaneringen”.
Enligt Ocean är konsumtionsmönstret för rörlig bild i förändring vilket de menar gör det svårare att slå igenom brett. Det säger de sig nu lösa – genom att lansera produkten ”Headliner”, ett så kallat nationellt take over-format med synk över hela deras närverk och med obegränsad spottid.
LÄS OCKSÅ: TV4 testar nytt AR-format från Ocean Outdoor
Det menar Ocean gör att digital Out Of Home kan få en ny roll i lanseringsögonblick och vid större kampanjstarter.
– Med den starka position som Digital Out Of Home har idag är tiden mogen för minst ett nytt sätt att tänka och agera. Vi har identifierat en formatlucka för rörlig bild vid nyckelmoment där varumärken behöver högt tryck, impact och räckvidd under exempelvis en lanseringsperiod. Idag behöver linjär TV ett komplement för att det behovet ska täckas. Med Headliner ges annonsörer och mediebyråer ett kraftfullt verktyg i kampanjplaneringen och kreatörer får en helt ny spelplan för idéer som berättar längre historier, säger Martin Landeby, Joint Managing Director, Ocean Outdoor Sverige.
Det nya formatet är uppbyggt av en en plus sex dagarsperiod där första dagen är en så kallad take over över hela deras DOOH-nätverk. Totalt ska 1 100 omfattas små och stora DOOH-ytor användas. Enligt Ocean genereras totalt 22,3 miljoner VAC-kontakter under kampanjperioden.