Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Nötigt uppdrag i Ute 2014

Publicerad: 12 mars 2014, 14:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:45

The Smiling Group är årets kund i utomhusbolaget JCDecaux tävling Ute 2014.


Ämnen i artikeln:

JCDecaux

För sjunde året i rad anordnar JCDecaux tävlingen Ute 2014, där reklambyråer tävlar om att ta fram den bästa reklamaffischen.

Årets kund är The Smiling Group, som säljer Fairtrade-märkta cashewnötter under varumärket Smiling Cashew.

– Att som ett litet bolag med begränsade resurser få vara med i ett sånt här stort maskineri som Ute är en otroligt fin möjlighet. Vi hoppas på att få ut vårt budskap och att fler upptäcker våra Fairtrade-märkta cashewnötter och provar dem, säger Oscar Carlsson, en av grundarna till The Smiling Group.

Den som vinner Ute 2014 belönas med en resa till JCDecaux huvudkontor i Paris. Totalt är 25 reklambyråer med och slåss om 15 tävlingsplatser.

Vinnaren presenteras i maj.

Juryn i Ute 2014

Lars Falk, juryordförande

Anna Qvennerstedt, copy Forsman & Bodenfors

Ewa Björling, handelsminister

Lotta Onajin, marknadschef Comviq

Hans Brindfors, ECD

Johan Hallin, marknadsdirektör Lindex

Anders Wester, art director

Magnus Heljeberg, vd JCDecaux

Ulf Spendrup, vice vd Spendrups

Ulf Hermansson-Samell, marknadschef SAS

Frank Hollingworth, creative director King

Meg Tivéus, styrelseproffs

Bo Rönnberg, copy

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

JCDecaux

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.