Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Norwegian utmanar nyfikna stockholmare

Publicerad: 1 Juni 2010, 07:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Den som vågar lyfta på kilten får ta del av ett reseerbjudande till Edinburgh.


Ämnen i artikeln:

VoltNorwegian

Stortavlan är del av Norwegians utomhuskampanj för storstadsdestinationer i Europa. Utöver den kiltklädda skotten har flygbolaget, och reklambyrån Volt, JC Decaux och Stadsklockan, ställt ut en fem meter hög kopia av Big Ben i Stockholm och byggt om en busskur till en finsk bastu.

Syftet är att väcka uppmärksamhet för Norwegians nya destinationer.

Kampanjen omfattar även mer traditionella utomhustavlor, med flygbilder på destinationerna, dags- och kvällspress och banners.

Arbetsgrupp på Volt:

Henrik Stampe, kundansvarig och strateg

Louise Wallgren, operativ projektledare

Petter Nylind, copy

Karl Andersson, AD

Åsa Stjärnquist, formgivare

Retusch: Staffan Kjellvestad

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VoltNorwegian

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.