Gå direkt till textinnehållet

Nick Halas: “Vi är i den största transformation som OOH sett”

Foto: Nick Halas

Posterscopes innovationschef Nick Halas är en av talarna på Dagens Medias utomhusevent "We are OOH". Inför eventet ger han ett smakprov på sina tankar om utomhuskanalens vikt, utveckling och framtid.

Nick Halas, chef för innovation och data på Posterscope i Storbritanien kommer den 20 mars på " We are OOH" att ge besökarna en inblick flera i utvecklingsprojekt där fokus ligger på att kombinera ny teknik och data med utomhuskanalen. Han menar att kombinationen kommer att innebära en revolution i hur människor nås vid rätt tidpunkt med relevant kommunikation.

– I medieindustrin finns det mycket vi kan lära oss av den digitala marknadsförings- och teknologinäringen som kan hjälpa framtida utveckling och förbättring av OOH-landskapet, säger Nick Halas till Dagens Media.

Nick Halas säger att OOH-landskapet har en spännande digital infrastruktur.

– Omfattningen av innovation och den förändrade relationen till mobilen leder till nya möjligheter för kunder att fundera över om de gör tillräckligt eller om de kan göra mer, säger han.

Medan Nick Halas ofta blir uppmanad att dela lärdomar och tankar om global innovation, förklarar han att han även ser fram emot att få lära sig mycket av de andra talarna under eventet, och alla han träffar där.

– Att få tala under "We are OOH" är en fantastisk möjlighet att få träffa det bredare industrisamhället, dela med sig av innovation från Storbritannien och att få träffa massor av fantastiska människor.

Vad ser du mest fram emot under We are OOH?

 – Att träffa människor som gör bra jobb för sina kunderna. Oavsett om det är mediebyråer, medieägare eller bredare teknikleverantörer så är det en utmärkt möjlighet att försöka förstå och lära sig mer om vad som händer, och hur.

Vad ser du mest fram emot att få dela med dig av till besökarna?

– Att dela med mig av hur sammansättningen av smartare dataplanering och smartare inriktning vid genomförandet av OOH-kampanjer kan leda till förändrande effekter för annonsörer.

 Vad kan företag lära sig av kring OOH och DOOH?

– Att visa några av de bästa tillämpningarna av OOH-planering och dynamiskt genomförande innebär att annonsörer och medieägare kommer att ha mycket att tänka på för framtida verksamhet och utveckling. Närmare bestämt tänker jag på den roll som dynamisk DOOH (Digital Out of Home) kan spela för att skapa flexibel annonsering. Annonsörerna kommer tänka på mediet på ett helt annat sätt.

Vad är det framtida fokuset för OOH- och DOOH-annonsering?

– Förhoppningsvis kommer jag att täcka lite av detta i min presentation, så jag vill inte ge bort för mycket på förhand. Men förhållandet mellan mobilen och den snabba digitala infrastrukturen kommer att förändras. Medielandskapet står inte bara inför några stora möjligheter, utan också inför en komplett förändring av hur annonser planeras, köps och aktiveras. Vi är redan i vågen av den största transformation som OOH-landskapet någonsin har mött. 

Läs mer om We are OOH och registrera dig här

Publicerad 2018-02-19 13.45Uppdaterad 2018-02-19 14.31

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: