Utomhus
Ljus prognos för utomhus trots mörk annonsmarknad
Publicerad: 17 april 2023, 05:36
Jochum Forsell är överraskad över hur snabbt Utomhuskategorin har återhämtat sig: ”Orderingången under 2023 är stark”. Foto: Ocean Outdoor / Getty Images
Annonsmarknaden väntas backa med 7,2 procent under 2023, enligt IRM:s prognos. Men för utomhusmediet ser det ljusare ut, vilket tros nå full återhämtning efter några tuffa pandemiår. ✓ Utvecklingen ✓ Prognosen ✓ Digitalt ger skjuts.
Ämnen i artikeln:
Digitala temaveckorMediebyråbarometernUtomhusreklamTema: Utomhusmarknaden 2023Toppnyheter förmiddagRedaktionens valIRMUtomhusPandemiåret 2020 var det sämsta året för mediemarknaden sedan finanskrisen, enligt Institutet för reklam- och och mediestatistik (IRM). Hårt drabbad var utomhuskategorin som tappade 29,5 procent av reklamintäkterna när marknaden
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.