tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Ljus prognos för utomhus trots mörk annonsmarknad

Publicerad: 17 april 2023, 05:36

Jochum Forsell är överraskad över hur snabbt Utomhuskategorin har återhämtat sig: ”Orderingången under 2023 är stark”. Foto: Ocean Outdoor / Getty Images

Annonsmarknaden väntas backa med 7,2 procent under 2023, enligt IRM:s prognos. Men för utomhusmediet ser det ljusare ut, vilket tros nå full återhämtning efter några tuffa pandemiår. ✓ Utvecklingen ✓ Prognosen ✓ Digitalt ger skjuts.

Ämnen i artikeln:

Digitala temaveckorMediebyråbarometernUtomhusreklamTema: Utomhusmarknaden 2023Toppnyheter förmiddagRedaktionens valIRMUtomhus

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Pandemiåret 2020 var det sämsta året för mediemarknaden sedan finanskrisen, enligt Institutet för reklam- och och mediestatistik (IRM). Hårt drabbad var utomhuskategorin som tappade 29,5 procent av reklamintäkterna när marknaden

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev