Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Lekfulla ”rebussar” ska motverka reklamtrötthet

Publicerad: 6 Oktober 2020, 08:45

I veckan lanserar Wallstreet Media och reklambyrån Linderoths kampanjen ”Rebussar”.

Foto: Foto: Press. Illustration: Olivia Segerqvist

Syftet med rebusarna i Göteborgstrafiken är att påverka allmänhetens inställning till reklamplatserna.


Ämnen i artikeln:

Stampen

Den reklam som görs håller inte tillräckligt hög nivå och den riktade onlinereklamen väcker allt för stort missnöje. Det här gör så att reklamtröttheten breder ut sig, menar Stampens dotterbolag Wallstreet Media, som nu vill dra nytta av att inställningen till utomhusreklamen ser bättre ut.

Kampanjen går ut på att ”gissa hållplatsen” genom att lösa olika rebusar. Genom tilltaget, som görs i samarbete med reklambyrån Linderoths, hoppas man kunna påverka allmänhetens långsiktiga attityder till reklamplatserna samt ge skjuts till traditionella, analoga reklamytor.

– Vi vill också att folk i mediebranschen börjar fundera på hur man kan använda kreativitet för att hitta lösningar på de utmaningar vår bransch står inför, säger Hanna Isacson, operativ chef på Wallstreet Media, i ett pressmeddelande.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.