Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Leeads utökar med utomhus – värvar från Clear Channel

Publicerad: 15 Oktober 2020, 08:43

Leeads satsar på digital utomhus i små- och mellanstora städer. Här en tavla i Växjö.

Foto: Leeads

Säljbolaget Leeads utökar erbjudandet med digital utomhus.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamClear Channel

Leeads har kontrakterat 130 digitala ytor med spridning över hela landet. Fokus ligger på små- och mellanstora städer. Storleken på skärmarna sträcker sig från 5 till 60 kvadratmeter.

Leeads har bara jobbat med sajter och mobilreklam sedan starten för tio år sedan, så utomhus är ett helt nytt område för bolaget.

– Vi ska göra samma resa för DOOH som vi gjort för sajtägare. Samla upp skärmägare över hela landet, paketera och anpassa till marknaden och göra det enkelt och attraktivt för medieköpare att köpa, säger Oskar Sardi, vd på Leeads, i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

– Vi får en behövd produkt där vi tillför räckviddstillkott till marknadens övriga aktörer. Vi kommer kunna kombinera digitala kampanjer i datorer och mobiler med digitala utomhusskärmar, vilket vi kommer vara ensamma om på riksnivå. Sannolikt innebär det ökade intäkter för alla våra publicister även i de traditionella digitala kanalerna.

För att leda det nya affärsområdet anställer Leeads Filip Svartz, som närmast kommer från en tjänst som etableringsansvarig på Clear Channel.

De första kampanjerna börjar rulla på Leeads utomhustavlor i oktober. 

Leeads omsatte förra året 165 miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat (EBIT) på 8 miljoner kronor. 

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamClear Channel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.