Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Leeads rekryterar från Ocean Outdoor

Publicerad: 9 september 2021, 12:13

Säljbolaget Leeads rekryterar Helen Dahlberg till sin satsning på digital utomhus.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelOcean Outdoor

Hösten 2020 utökade säljbolaget Leeads sitt erbjudande med digital utomhusreklam. För att leda det då helt nya affärsområdet rekryterades Filip Svartz från Clear Channel. Ett år senare har säljbolaget 140 digitala impact-skärmar över Sverige.

Nu står det klart att Leeads plockar ännu en ny medarbetare från ett av utomhusbolagen till satsningen. Denna gång Helen Dahlberg, som närmast kommer från Ocean Outdoor.

– Det är en verklig prestigevärvning. Helen är en av Sveriges mest rutinerade och omtyckta utomhussäljare med ett oslagbart nätverk. Dessutom kan hon marknaden och kommer tillföra insikter av värde till hela vår satsning, säger Matthias Sånemyr, vd på Leeads, i en kommentar. 

Helen Dahlberg tillträder som Senior Key Account Manager mot slutet av denna månad.

– Leeads är ett väldigt framåtlutat gäng med gott rykte som har mycket nytt och spännande på gång. Att vara med från starten lockade mig och jag tror att vi tillsammans snabbt kan växa affärsområdet, både vad gäller kreativt som bra affärer för våra annonsörer, säger hon i en kommentar. 

2019 omsatte Leeads 164 miljoner kronor och redovisade ett rörelseresultat (EBIT) på 8 miljoner kronor. 

 

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Clear ChannelOcean Outdoor

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News