Utomhus
Leeads gick från nätannonser till DOOH: ”Bara större ytor”
Publicerad: 21 april 2023, 10:55
Matthias Sånemyr är vd för Leeads. Foto: Pressbild
Leeads föddes för över ett årtionde sedan i den digitala världen med digitala ytor. 2019 satsade de på DOOH och har med sina med murals även börjat snegla åt det analoga. ”Det var ett självklart steg att gå in på digitalt utomhus. Det var inte så stor skillnad mot det vi redan gjorde, bara större ytor”, säger vd:n Matthias Sånemyr.
Leeads föddes 2010 med sin annonsslösning helt i den digitala världen och lade snabbt under sig tre Di Gasell-vinster. Vd:n Matthias Sånemyr berättar ett de ”ganska snabbt” hamnade på publicisters
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.