Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 2, 2015

Publicerad: 4 Februari 2015, 09:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:14

Kolla innehållet i 2015 års andra utgåva av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 2 2015 gör vi en genomlysning av utomhusmarknaden – med aktörerna, storaffärerna, räckviddsfajten med tv, och den snabba digitaliseringen.

Dessutom berättar vi om Svenska Dagbladets plan för överlevnad, om hur MTG TV dominerar i kampen om Play-reklamen, och om hur Sveriges pr-chefer nu vill ha nya regler för politikervärvningar.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR ARTIKLARNA:

• Ett spelbolag, ett läkemedelsföretag och en mejerijätte – här är annonsörerna som ökade medieinvesteringarna mest under 2014

– Analys Carin Fredlund: "Många små blir stark tillsammans"

• Varumärkeskoll: Synsam anses vara snyggast, kunnigast – och dyrast

MTG TV vinnare i Play – "Det är fantastiskt"

Svenska Dagbladets plan för överlevnad – intervju med vd Gunilla Asker och redaktionschefen Olle Zachrison

• Efter Reinfeldts sidbyte – nu vill pr-branschen ha nya regler

Leijonborg väntade ett år innan han bytte sida

• Analys av Per Robert Öhlin: Hur vår syn på reklam revolutioneras av skenande hästar och dreglande hundar

• Intervju med Tele2:s marknadsdirektör Pernilla Oldmark: "Telekom är det sexigaste som finns"

• Här är hela juryn i Guldägget: "Bara män som hör av sig och vill sitta i juryn"

• Hallå där, Metros vd Andreas Ohlson, som på en kickoff utnämnde 2014 till "annus anus"

LEDARE: "Annus anus" – eller en Miami-resa

DEBATT: "Det här är 90-talisten"

• Backspegeln: Åsa Berggren, tidigare vd för Onepiece, minns den galna hajpen

• Politikens twittrare – Erik Wisterberg listar fem politiker som får honom att skratta i sociala medier

TEMA: UTOMHUS

– Två bjässar dominerar marknaden

– Målet – att vinna över tv-pengar

– Digitalt stöper om mediet

– Här är några av världens bästa kampanjer 2014

– 250 reklammiljoner står på spel i jätteupphandlingen

– Reklam på 73 stationer – "Avtalet innebär ett hopp in i framtiden"

– Rejält uppsving för utomhus under 2014 – IRM: "För tidigt säga om mediet är på äg att nå en ny nivå"

– Annonsörerna: Storytel köper mest utomhus – och här är de som minskar

– Branschprofilerna: Utomhuskampanjerna som vi minns bäst

– Fem frågor till Malin Wikerberg, cd på Garbergs, som dömer utomhus i Guldägget

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.