Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Kulturreklam startar nytt affärsområde

Publicerad: 30 mars 2022, 08:27

Foto: Pixprovider AB

Kulturreklam startar nytt affärsområde efter att bolaget tagit över annonsuppdraget för SL-bussarna.


Ämnen i artikeln:

SL

I början av året vann Kulturreklam Sverige reklamuppdraget för SL:s ytor utanpå bussarna. Nu skapar bolaget ett eget affärsområde – Cityreklam – som ska hantera reklamförsäljningen för ytorna.

I samband med detta utses Pelle Berg till affärsområdeschef och Alexis Logothetis blir annonschef, han kommer dock inte vara anställd inom Kulturreklam Sverige AB utan kommer sköta uppdraget utifrån sitt egna bolag. 

Kulturreklam Sverige AB omsatte under 2020 omkring 13,5 miljoner kronor (17,1 miljoner kronor) och redovisade ett rörelseresultat (EBIT) på 2,9 miljoner kronor (1,8 miljoner kronor).  

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SL

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev