Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

KF-gymnasiet går ut i värvningskampanj

Publicerad: 12 Januari 2011, 09:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

KF-Gymnasiet, ett dotterbolag i KF-koncernen, ska locka elever med annonsering i tunnelbanan och elevbloggare.


Kampanjen startar vecka 3 med annonsering på stortavlor i tunnelbanan, veckan efter går skolan över till invändig annonsering i tunnelbanevagnarna. Kampanjens budskap är ”Vill du ha en kortare resa från klassrum till arbetsrum…”

– Vi har fördelen av att ha en stark koppling till näringslivet, genom att vi är ett dotterbolag i KF-koncernen, och vi vill berätta att utöver att vi har en bra skola så är chanserna också goda att få ett jobb när man är klar, säger Christel Andersson, vd på KF-gymnasiet.

Skolan har annonserat i tunnelbanan förut, för två år sedan, men Christel Andersson beskriver årets kampaj som betydligt större och mer genomtänkt.

– Vi har anlitat en reklambyrå, Roi Division, och det är fler delar i kampanjen som samverkar.

Utöver tunnelbaneannonseringen ska också 17 700 adr skickas ut och en facebook-sida har satts upp där utvalda elever ska blogga om sin skola. Inom några veckor lanseras också en ny sajt som spinner på kampanjtemat. Med tanke på den omfattande kampanjen är målen relativt blygsamma, 20 nya elever.

– Marknaden befinner sig i en situation där eleverna blir allt färre medan utbildningarna blir allt fler. Utslagningar väntar och vi vill inte vara en av de skolorna som får packa ihop. Att försöka ta marknadsandelar och stärka vårt varumärke i det här läget är som att försöka simma i full storm, det är inte lätt.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.