tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Kenneth Ek: ”hållbarhet fortsätter vara mediebranschens viktigaste fråga”

Publicerad: 30 december 2022, 12:59

Hållbarhet måste fortsätta prioriteras, menar Kenneth Ek: ”Framtidens media behöver vara precis lika attraktivt för annonsörer som det är schysst mot vår planet”

Foto: Clear Channel

Viktigast det gångna året var, enligt Clear Channels vd Kenneth Ek, lanseringen av Outdoor Impact. ”Det gav den svenska mediebranschen ett av världens mest avancerade mätsystem och planeringsverktyg för utomhusmediet”.

Ämnen i artikeln:

Dagens Medias julenkät 2022Clear ChannelUtomhusNyheter

Dags att sätta punkt för 2022 och Dagens Media låter som vanligt branschprofiler få reflektera kring året som varit – och sia om frågorna som förväntas dominera medieåret 2023.

Kennneth Ek är vd på Clear Channel.

Vilken var den viktigaste branschhändelsen 2022?

– Lanseringen av Outdoor Impact gav den svenska mediebranschen ett av världens mest avancerade mätsystem och planeringsverktyg för utomhusmediet. Det är viktigt att komma ihåg att utomhusmediet är det enda mediet där beräkningen tar hänsyn till visningssituationen för både reklamen/reklamskylten i sig och för var mottagaren befinner sig. Du som köper utomhusreklam vet vad du får – en fråga som är mer relevant än någonsin.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– 2023 kommer jag se till att skapa tid för mina nära relationer men också för att bidra till människor som lever i mer utsatta situationer än jag själv gör. Vi på Clear Channel har en fantastisk plattform som når miljontals skandinaver dagligen och vi kommer fortsätta använda den synligheten till att manifestera mänskliga rättigheter och stötta människor som lever i hemlöshet och utsatthet.

 Vilka frågor blir avgörande för branschen 2023?

– Hållbarhet kommer fortsatt vara mediebranschens viktigaste fråga 2023 och framtidens media behöver vara precis lika attraktivt för annonsörer som det är schysst mot vår planet. Att hålla i sin marknadsstrategi och skapa kreativa reklamupplevelser som berör och underhåller kommer också vara avgörande när vi fortsatt befinner oss i en oviss omvärld med hög reklamtrötthet.

LÄS ÄVEN: Utomhusbolagens klimatarbete: JCDecaux planerar att klimatkompensera kundernas kampanjer – så gör konkurrenterna 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev