Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Jernhusen Media väljer Visual Art som partner för Eurosize

Publicerad: 30 November 2016, 13:59
Uppdaterad: 30 November 2016, 14:21

Jernhusen Media utökar sitt samarbete med Visual Art till att även omfatta 160 Eurosize-ytor på centralstationer runt om i Sverige.


Ämnen i artikeln:

JernhusenVisual ArtUtomhus

Visual Art är idag Jernhusen Medias partner för drift och försäljning av DOOH-ytor på centralstationer i Sverige. Parterna har samarbetat med varandra sedan 2010.

De nya ytorna ger tillgång till nya städer och genom det utökade avtalet kan Visual Art öka sin geografiska täckning och räckvidd inom utomhusreklam.

De har även valt att förlänga samarbetet och teckna ett nytt avtal som sträcker sig ända fram till 2024.

För att vi skall kunna driva utomhusmarknaden måste vi även ta de analoga ytorna. Vår ambition är naturligtvis att digitalisera så många som möjligt i framtiden. Vi ser mycket fram emot att utveckla Eurosize-formatets möjligheter på samma sätt som vi tidigare höjt ribban för vad som är möjligt inom DOOH. Vi vill överraska, driva marknaden framåt och göra det som aldrig gjorts förut, säger Hoss Khosravi, affärsområdeschef på Visual Art, i ett pressmeddelande.

I och med det nya avtalet med Jernhusen har Visual Art hand om ett rikstäckande nätverk med 310 Eurosize ytor.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JernhusenVisual ArtUtomhus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev