Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Jernhusen Media i slutförhandling

Publicerad: 6 Oktober 2010, 07:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:36

Jernhusen Media biffar upp säljorganisationen inför uppbrottet med JC Decaux. Fastighetsägarens säljbolagspitch närmar sig också slutfas.


Ämnen i artikeln:

JCDecauxJernhusen

Dagligen passerar omkring 500 000 resenärer i Jernhusens fastigheter, en resurs som Jernhusen nu vill utnyttja bättre. I våras startade Jernhusen det nya affärsområdet Jernhusen Media som ska ta hem försäljningen av impactytor och event på bolagets stationer från årsskiftet. Då går också fastighetsägarens tioåriga säljavtal med JC Decaux ut, ett avtal som enligt uppgifter är värt omkring 20 miljoner kronor per år.

Jernhusen ska dock fortsätta att lägga ut den traditionella försäljningen av digitala och analoga Eurosize-ytor i fastigheterna. Bolaget har dragit igång en upphandling av mediebolag och närmar sig ett beslut.

– Upphandlingen pågår nu och vi hoppas vara klara i november, säger Nina Cronehag, produktområdeschef på Jernhusen Media.

Affärsområdet Jernhusen Media börjar också ta slutlig form inför föränringarna vid årsskiftet. Lars-Christer Andersson har blivit tillförordnad produktområdeschef. Han var tidigare Sverigechef för Infront Sports & Media AG. Glenn Jaako är ansvarig för försäljningen och kommer närmast från E-bookers Europe där han var sälj- och partnermarknadsförings-chef. Tomas Nodbrink har posten som businesscontroller. Han var tidigare CFO på Stockholm City.

Bolaget ska rekrytera fler medarbetare under hösten, bland annat en etablerare och en produktionsledare.

– På det här sättet kan vi bättre utnyttja värdet av våra stora flöden av resenärer i fastigheterna. Det ger oss större möjlighet att utveckla och marknadsföra kreativa koncept och upplevelser. På så sätt ger vi besökaren mervärde och gör samtidigt en mer lönsam affär, säger Nina Cronehag.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

JCDecauxJernhusen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.