Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Jernhusen Media fortsätter växa

2012 blev ett starkt år för Jernhusen Media. Reklam- och eventverksamheten omsatte 30 miljoner kronor, jämfört med 20 miljoner under 2011. Samtidigt rekryterar man nya medarbetare.

Helen Preutz


Publicerad: 01 Mars 2013, 12:28
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:54

Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaJernhusen

En vanlig dag besöker omkring 600 000 personer någon av landets tågstationer. Därför är resenärer en målgrupp för många annonsörer.

Ikea, Samsung och Åhlens var några av de företag som valde att marknadsföra sig på tågstationerna under 2012.

– Våra stora flöden, att vi finns på stationer över hela landet och möjligheten till kreativa lösningar gör att fler företag väljer stationen som arena för sin kampanj, säger Nina Cronehag, affärsansvarig för Jernhusen Media i ett pressmeddelande.

Nu fortsätter Jernhusen Media att växa och vill stärka sin närvaro utanför storstadsregionerna. I samband med det har ett antal nya medarbetare rekryterats: Alexander Lindgren kommer att starta som säljare i Malmö. Han kommer närmast från Egmont Kärnan där han var försäljningschef.

Loic Poisson blir produktionsledare i Göteborg och har tidigare varit projektledare på Götebogstryckeriet.

Regina Petterson blir försäljningschef i Stockholm och kommer närmast från Egmont tidskrifter där hon hade samma roll.

– Med de nya medarbetarna kan Jernhusen Media i större utsträckning erbjuda kunderna såväl närvaro som paketeringar som ger en större rikstäckning, säger Nina Cronehag.

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 265 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 245 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 9,9 miljarder kronor.

Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaJernhusen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.