Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Jernhusen går in i Outdoor Impact

Jernhusen Media ansluter sig till den gemensamma mätvalutan för utomhusreklam.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Mars 2016, 08:38
Uppdaterad: 18 Mars 2016, 08:45

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Utomhusbolagen har länge mätt räckvidd och frekvens med hjälp av Outdoor Impact. I december anslöt sig Visual Art och nu har turen kommit till Jernhusen Media, som sköter försäljningen av annonsytor på landets järnvägsstationer.

Jernhusen Media ansluter sina Eurosize-serier till den gemensamma mätvalutan som bland annat används av mediebyråer.

– Våra arenor är unika med sina enorma flöden av människor och vi går med i Outdoor Impact främst för att påminna mediebyråerna att det finns fler effektiva serier för att nå många på kort tid. Tidigare ingick centralstationerna i Clear Channels utbud och vi tror inte att alla annonsörer är medvetna om att dessa ytor inte längre ligger med i deras serier, säger Regina Pettersson försäljningschef på Jernhusen Media, i ett pressmeddelande.

Under 2016 ska en ny valuta tas fram för digital utomhusreklam.  Valutan ska även ta hänsyn till animerad eller rörlig reklam. Men exakt hur det ska gå till är inte klart. Projektet med att ta fram en valuta för digital utomhusreklam drivs framför allt av Clear Channel.

Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.