JCDecauxs digitala utomhusserie skjuts upp

Försenad leverans från USA gör att hela lanseringen fördröjs.

Den 3 maj öppnades bokningarna för JCDecauxs digitala utomhusserie "Digisize". Redan samma dag började bokningar trilla in trots att skyltarna inte skulle bli klara för ens i slutet av augusti.

Men nu meddelar JCDecaux att lanseringen av "Digisize" skjuts upp – samtliga skyltar kommer inte vara färdigställda för ens i början av oktober.

Det beror på att leveransen av de digitala skyltarna från USA är försenad.

Några av skyltarna har anlänt till Stockholm men hela Digisize-serien kommer alltså inte vara startklar för ens i  början av oktober. Innan dess måste alla skyltar monteras, kalibreras och testköras.

– Det viktigaste är att kampanjerna blir allt som våra kunder förväntar sig när de går live. Vi är först i Sverige med ett digitalt utomhusnätverk i de största städerna och vill visa vilken möjligheternas kanal detta är, säger Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux.

Totalt rör det sig om 100 digitala ytor fördelade på olika platser i nio av Sveriges största städer.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-08-16 09.39Uppdaterad 2016-09-13 13.18

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: