Utomhus
JCDecaux vinner Västtrafiks upphandling
Publicerad: 18 april 2017, 09:22
Uppdaterad: 18 april 2017, 09:22
Bild: JCDecaux
1 000 annonsplatser i Västsverige flyttar över till JCDecaux från Clear Channel.
JCDecaux har vunnit Västtrafiks stora upphandling av reklamytor, vilket innebär att cirka 1 000 annonsplatser i 18 kommuner flyttar över till JCDecaux från konkurrenten Clear Channel.
Även utomhusreklamen på fristående tavlor i Kungsbacka tas över av JCDecaux, vilket stod klart i en upphandling hösten 2016.
Bolaget skriver i ett pressmeddelande att man nu ser sig som det största räckviddsmediet i Västsverige.
– JCDecaux har sedan länge den bästa produkten utomhus i de 20 största städerna i Sverige och inte minst i Stockholm tack vare våra nya digitala utomhustavlor. Avtalen med Västtrafik och Kungsbacka ger oss nu även exklusivitet på heltäckande utomhusreklam i Västra Sverige vilket är mycket glädjande, säger Magnus Heljeberg, vd, i pressmeddelandet.