Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

JCDecaux vinner Västtrafiks upphandling

1 000 annonsplatser i Västsverige flyttar över till JCDecaux från Clear Channel.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 18 April 2017, 09:22
Uppdaterad: 18 April 2017, 09:22

Ämnen i artikeln:

JCDecauxClear Channel

Bild: JCDecaux

JCDecaux har vunnit Västtrafiks stora upphandling av reklamytor, vilket innebär att cirka 1 000 annonsplatser i 18 kommuner flyttar över till JCDecaux från konkurrenten Clear Channel.

Även utomhusreklamen på fristående tavlor i Kungsbacka tas över av JCDecaux, vilket stod klart i en upphandling hösten 2016.

Bolaget skriver i ett pressmeddelande att man nu ser sig som det största räckviddsmediet i Västsverige.

– JCDecaux har sedan länge den bästa produkten utomhus i de 20 största städerna i Sverige och inte minst i Stockholm tack vare våra nya digitala utomhustavlor. Avtalen med Västtrafik och Kungsbacka ger oss nu även exklusivitet på heltäckande utomhusreklam i Västra Sverige vilket är mycket glädjande, säger Magnus Heljeberg, vd, i pressmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

JCDecauxClear Channel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.