JCDecaux vinner Västtrafiks upphandling

2017-04-18 11:22  
Bild: JCDecaux

1 000 annonsplatser i Västsverige flyttar över till JCDecaux från Clear Channel.

JCDecaux har vunnit Västtrafiks stora upphandling av reklamytor, vilket innebär att cirka 1 000 annonsplatser i 18 kommuner flyttar över till JCDecaux från konkurrenten Clear Channel.

Även utomhusreklamen på fristående tavlor i Kungsbacka tas över av JCDecaux, vilket stod klart i en upphandling hösten 2016.

Bolaget skriver i ett pressmeddelande att man nu ser sig som det största räckviddsmediet i Västsverige.

– JCDecaux har sedan länge den bästa produkten utomhus i de 20 största städerna i Sverige och inte minst i Stockholm tack vare våra nya digitala utomhustavlor. Avtalen med Västtrafik och Kungsbacka ger oss nu även exklusivitet på heltäckande utomhusreklam i Västra Sverige vilket är mycket glädjande, säger Magnus Heljeberg, vd, i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt