Gå direkt till textinnehållet

JCDecaux vinner Västtrafiks upphandling

Bild: JCDecaux

1 000 annonsplatser i Västsverige flyttar över till JCDecaux från Clear Channel.

JCDecaux har vunnit Västtrafiks stora upphandling av reklamytor, vilket innebär att cirka 1 000 annonsplatser i 18 kommuner flyttar över till JCDecaux från konkurrenten Clear Channel.

Även utomhusreklamen på fristående tavlor i Kungsbacka tas över av JCDecaux, vilket stod klart i en upphandling hösten 2016.

Bolaget skriver i ett pressmeddelande att man nu ser sig som det största räckviddsmediet i Västsverige.

– JCDecaux har sedan länge den bästa produkten utomhus i de 20 största städerna i Sverige och inte minst i Stockholm tack vare våra nya digitala utomhustavlor. Avtalen med Västtrafik och Kungsbacka ger oss nu även exklusivitet på heltäckande utomhusreklam i Västra Sverige vilket är mycket glädjande, säger Magnus Heljeberg, vd, i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2017-04-18 09.22Uppdaterad 2017-04-18 09.22

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: