Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

JCDecaux vinner Kungens kurva

JCDecaux ska sätta upp över hundra annonsytor i Kungens kurva, utanför Stockholm.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 01 Oktober 2015, 07:08
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:27

Ämnen i artikeln:

Clear ChannelJCDecaux

Handelsplatsen Kungens kurva har enligt dem själva över 29 miljoner besökare varje år. JCDecaux får i och med avtalet, som löper i minst, tio år, ansvar för samtliga fristående annonsytor i området.

– Genom att vinna detta avtal förstärker vi vår position på marknaden ytterligare. Det går också helt i linje med vår strategi att finnas på de absolut bästa och mest köpstarka platserna i Sverige, säger vd Magnus Heljeberg, i ett pressmeddelande.

Totalt rör det sig om över hundra annonsytor placerade vid alla infarter och parkeringsplatser. Byggandet börjar i januari 2016 och väntas vara klart under våren.

Clear Channel, som haft avtalet tidigare, måste nu montera ner sina utomhusskärmar.

Ämnen i artikeln:

Clear ChannelJCDecaux

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.