JCDecaux vinner Kungens kurva

JCDecaux ska sätta upp över hundra annonsytor i Kungens kurva, utanför Stockholm.

Handelsplatsen Kungens kurva har enligt dem själva över 29 miljoner besökare varje år. JCDecaux får i och med avtalet, som löper i minst, tio år, ansvar för samtliga fristående annonsytor i området.

– Genom att vinna detta avtal förstärker vi vår position på marknaden ytterligare. Det går också helt i linje med vår strategi att finnas på de absolut bästa och mest köpstarka platserna i Sverige, säger vd Magnus Heljeberg, i ett pressmeddelande.

Totalt rör det sig om över hundra annonsytor placerade vid alla infarter och parkeringsplatser. Byggandet börjar i januari 2016 och väntas vara klart under våren.

Clear Channel, som haft avtalet tidigare, måste nu montera ner sina utomhusskärmar.

Publicerad 2015-10-01 07.08Uppdaterad 2015-12-06 20.27

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: