Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

JCDecaux testar ny teknik på Stureplan

Publicerad: 30 Mars 2012, 07:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Är du vackrast på Stureplan? Fråga JCDecauxs interaktiva utomhustavla på Birger Jarlsgatan och få svaret.


Ämnen i artikeln:

Nordisk FilmJCDecaux

För första gången testar JCDecaux tekniken ”Magic Mirror” i Sverige.

– Med tanke på filmens titel, Spegel Spegel, tyckte vi att det var ett perfekt läge att testa något annorlunda, säger Gergö Wolmestad, byråchef på Dorian Mabb som ligger bakom kampanjen för kunden Nordisk Films räkning.

På håll är tavlans mittsektion, som omges av en förgylld spegelram, helt blank. Förinspelade slingor, som läses upp av personerna som gör de svenska rösterna i filmen, ska locka åskådaren närmare. När en person befinner sig tillräckligt nära, från en halv meter till en meter, uppmanas han eller hon att ställa den klassiska frågan om vem som vackrast i landet är, eller snarare på Stureplan då.  

Då tonar bilden av Julia Roberts, som spelar Snövit i filmen, fram.

– Det är första gången det här testas i Sverige så det är svårt att uttala som om obsvärden och liknande men vi väntar med spänning på hur det här ska tas emot, säger Gergö Wolmestad.

Martin Strömberg, produktchef på Nordisk Film säger i ett pressmeddelande:

– Det är alltid roligt att testa nya sätt att kommunicera våra filmer. Vi har redan sett att många stanna till, unga som gamla, vid Spegel Spegel-annonsen och tycker den är spännande.

Tavlan sattes upp i tisdags och ska sitta uppe i totalt två veckor.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Nordisk FilmJCDecaux

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.