Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

JCDecaux tappar 100 miljoner

Publicerad: 14 Augusti 2012, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

Efter att ha tappat SL-uppdraget till värsta konkurrenten Clear Channel störtdyker JCDecauxs omsättning.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelJCDecaux

JCDecaux omsatte under 2010, i de två bolagen JCDecaux Sverige och JCDecaux Sverige Försäljningsaktiebolag, 464 miljoner kronor. Under 2011 har nästan 100 miljoner kronor försvunnit och omsättningen landar på 365 miljoner kronor.

Rörelseresultatet har under samma period krympt från 56 miljoner kronor till 37 miljoner.

En av anledningarna till omsättningsraset är förlusten av SL-uppdraget i slutet av 2010. Det gick istället till Clear Channel som under förra året ökade omsättningen med 22 procent till totalt 679 miljoner kronor, vilket var all time high för bolaget.

Tidigare i år tappade JCDecaux också avtalet för flera av Sveriges stora flygplatser när Swedavia efter 12 år tog in försäljningen internt.

Dagensmedia.se har sökt JCDecauxs vd, Magnus Heljeberg.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Clear ChannelJCDecaux

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.