Utomhus
JCDecaux: ”Mer och mer intressant med klimatavtryck per medieköp”
Publicerad: 24 april 2023, 11:33
Mellan år 2020 och år 2022 minskade Clear Channel Skandinavien sitt brännbara avfall från 10960 kg till 889 kg. Det motsvarar en minskning i C02 -påverkan från 7245 kg till 588 kg, enligt bolagets egna siffror. Från höger Anna Wiksten, Clear Channel, Hoss Khosravi, Ocean Outdoor och Magnus Heljeberg, JCDecaux. Foto: Janne Næss/ Ocean Outdoor/ Clear Channel/ Getty Images
Mätning av klimatavtryck per kampanj, ny hållbarhetschef och löften om kraftiga utsläppsminskningar. För ett år berättade utomhusaktörerna Clear Channel, Ocean Outdoor och JCDecaux om satsningar för att minska klimatavtrycket. Så här har det gått.
Ämnen i artikeln:
Tema: Utomhusmarknaden 2023Toppnyheter eftermiddagJCDecauxMagnus HeljebergClear ChannelOcean OutdoorUtomhusHållbarhetUtomhusbolagens nära samarbeten med städer och kommuner har bidragit till ett miljö- och hållbarhetsarbete som placerar dem en bra bit före många andra aktörer i mediebranschen.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.