tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

JCDecaux: ”Mer och mer intressant med klimatavtryck per medieköp”

Publicerad: 24 april 2023, 11:33

Mellan år 2020 och år 2022 minskade Clear Channel Skandinavien sitt brännbara avfall från 10960 kg till 889 kg. Det motsvarar en minskning i C02 -påverkan från 7245 kg till 588 kg, enligt bolagets egna siffror. Från höger Anna Wiksten, Clear Channel, Hoss Khosravi, Ocean Outdoor och Magnus Heljeberg, JCDecaux. Foto: Janne Næss/ Ocean Outdoor/ Clear Channel/ Getty Images

Mätning av klimatavtryck per kampanj, ny hållbarhetschef och löften om kraftiga utsläppsminskningar. För ett år berättade utomhusaktörerna Clear Channel, Ocean Outdoor och JCDecaux om satsningar för att minska klimatavtrycket. Så här har det gått.

Ämnen i artikeln:

Tema: Utomhusmarknaden 2023Toppnyheter eftermiddagJCDecauxMagnus HeljebergClear ChannelOcean OutdoorUtomhusHållbarhet

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


Utomhusbolagens nära samarbeten med städer och kommuner har bidragit till ett miljö- och hållbarhetsarbete som placerar dem en bra bit före många andra aktörer i mediebranschen.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev