Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

JCDecaux lanserar muggreklam

Publicerad: 22 Juni 2011, 08:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:06

JCDecaux går ur på marknaden med ett nytt annonserbjudande, reklamfinansierade offentliga toaletter.


Ämnen i artikeln:

Magnus HeljebergJCDecaux

JCDecaux har under nio månader testat en gratis offentlig toalett i Sollentuna. Toaletten ifråga är utrustad med sensorer som känner av att toaletten fungerar som den ska och larmar när något går snett.

– Digitaliseringen av toaletterna gör att det blir både mer rationellt och mer ekonomiskt att öppna upp dem gratis för allmänheten. Det här är samtidigt en del av överenskommelsen vi har med Stockholm Stad att vi reklamfinansierar toaletterna mot att vi samtidigt ökar servicenivån i staden, säger Magnus Heljeberg, vd för JCDecaux.

Totalt ska JCDecaux sätta upp 19 gratistoaletter men företaget hoppas på att det blir fler.

– Det finns ett omättligt behov av offentliga toaletter som är rena och snygga och dessutom gratis.

19 reklamytor är inte så mycket. Hur viktiga är de i kronor och ören?

– De är så kallade fullsize-tavlor, två Eurosize på varandra och det är ett populärt format. Men vi säljer dem i ett paket med ett otal andra olika tavlor så det gör en del på helheten. Stockholm är ett viktigt avtal och vi är glada över att staden är nöjd med den här överenskommelsen.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Magnus HeljebergJCDecaux

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.