Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

JCDecaux "innovationspelare" marknadsför Elle

Publicerad: 20 Januari 2015, 11:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

Magasinet Elle använder sig av JCDecaux "innovate"-pelare.


Klänningen, som består av Elle-tidningar och som hänger på en mannekäng inne i pelaren, har tidigare även använts i JCDecaux format "Highstreet".

Till skillnad från den övriga kampanjen är det alltså den faktiska klänningen som finns för allmän beskådan.

Innovate-pelaren, som roterar, står på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

" Idén kommer från Cia Jansson, ny chefredaktör på Elle, och har skräddarsytts för JC Decaux Highstreetpelare. J C Decaux kompletterar en kampanj med en kreativ lösning för att öka intresset. Med våra innovate-lösningar ökar uppmärksamhetsvärdet på kampanjen, bara fantasin begränsar", skriver JCDecaux i ett mejl till Dagens Media.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.