Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

JCDecaux digitaliserar reklamen på Arlanda

Publicerad: 22 november 2011, 15:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

JCDecaux har tillsammans med Swedavia digitaliserat reklamytorna på Arlanda och Bromma flyplats.


Drygt hälften av de gamla ljustavlorna tagits ned och istället ersatts av ljustavlor som använder sig av miljövänlig belysning. Men antalet ljustavlor blir i och med detta färre.

– De blir färre men värre. Med de nya tavlorna kan vi erbjuda fler kunder per skylt och maximera när folk går förbi. Vi har effektiviserat på ett sätt som gynnar kunden, säger Carina Herly, kommunikationschef på JCDecaux Sverige, till dagensmedia.se.

På JCDecaux ser man flera fördelar med dessa nya tavlor, till exempel att det går snabbt att byta budskap på tavlorna. Dessutom innebär digitaliseringen fler kreatvia möjligheter med animationer.

– Det unika är att vi kan skräddarsy kommunkationen till olika resenärsmålgrupper och att det är ett nytt format. Vi ska bygga ut skyltarna så att de blir fler inom kort, detta är bara början, säger Carina Herly.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.