Utomhus
Hur har utomhus återhämtat sig efter pandemin?
Publicerad: 1 juni 2022, 09:33
Efterfrågan på utomhus är hög nu när alla restriktioner från pandemin är borta. Det vittnar både Clear Channels Claes Kugelberg och Ocean Outdoors Martin Landeby om. Foto: John Guthed/Ocean Outdoor
Redan förra året passerade mediemarknaden som helhet 2019 års nivåer. Återhämtningen för utomhus går dock trögare.
2020 var det sämsta året för mediemarknaden sedan finanskrisen, enligt IRM. Totalt backade reklaminvesteringarna med 5,2 procent till cirka 39 miljarder kronor.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.