Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Hundratals miljoner borta från utomhusbolagen 2020 – Clear Channel vänder till förlust

Publicerad: 21 september 2021, 08:40

Utomhus förlorade 29,5 procent av reklamintäkterna under 2020.

Foto: Ocean Outdoor / Janne Næss

Utomhusbolagen tappade hundratals miljoner kronor i intäkter under 2020 jämfört med 2019. ✓Clear Channel vänder vinst till förlust ✓Wallstreet lägger ned ✓Så går återhämtningen


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelJCDecauxOcean OutdoorVisual ArtAdcity MediaWallstreetKartläggning: bokslut 2020

Utomhus är en av de värst drabbade mediekategorierna under pandemin. Enligt IRM förlorade utomhus 29,5 procent av reklamintäkterna under 2020. Det kan jämföras med annonsmarknaden som helhet som förra året

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.