Gå direkt till textinnehållet

Här är Visual Arts nya röststyrda skärm

En skärm som styrs med hjälp av röstkommandon – och fungerar som kamera. Det är Visual Arts nya produkt, framtagen för H&M:s flaggskeppsbutik i New York.

Visual Arts affärsområdeschef Hoss Khosravi om skärmen i H&Ms flaggskeppsbutik: "Det här är det nästa steget inom utomhus".

En röststyrd digital spegel, som människor kan interagera med, och som inte sparar på någon data. Det är Visual Arts nya skapelse, som står i H&M:s flaggskeppsbutik i New York. Skärmen, som styrs av röstkommandon, kan även användas som kamera. Med "H&M Voice interactiva mirror", som skärmen heter, kan kunderna i butiken på Time square ta selfies som omvandlas till modekedjans magasinomslag. Bilderna kan sedan laddas ner via en qr-kod. Via skärmen kan man även söka inspiration, för att sedan avsluta sitt köp i mobilen.

H&M Voice Interactive Mirror är en helt ny produkt som är skapad i samarbete med Microsoft, Ombori och Visual Art.

Visual Arts affärsområdeschef Hoss Khosravi kallar skärmen för det nästa steget inom utomhus och digital interaktion.

–Det finns bara två av sitt slag. Den ena står i butiken i New York, och den andra står i vårt showroom på Hälsingegatan, säger han.

När kommer vi att få se sådana här skärmar i Sverige?

– Det är för tidigt att säga, vi är väldigt tidigt i processen när det gäller den här typen av skärmar. När det kommer till allmänna platser har vi till exempel inte börjat titta på de lagliga aspekterna än.

Björn Ström är Visual Arts retail experience specialist:

– Alla pratar om voice nu och vi var först ute. Jag tror att vi kommer få se mer av voice redan under 2018.

Produkten är redan nu en tydlig succe med en hög konverteringsgrad, enligt Visual Art. Av alla som tar en selfie laddar 86 procent ned sitt personliga modeomslag, och tio procent tecknar upp sig för H&M:s nyhetsbrev.

 

Publicerad 2018-05-08 09.59Uppdaterad 2018-05-09 08.31

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: