Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Här är S omstridda brev-kampanj

Lanserar nu stor kampanj med privata brev till borgerliga stockholmspolitiker.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 28 Augusti 2014, 09:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:30

Ämnen i artikeln:

Socialdemokraterna

Dagens Media har tidigare berättat om Socialdemokraternas drag i kampen om makten över Stockholm.

Genom att utnyttja offentlighetsprincipen och beägra ut mejl skickade till ledande borgerliga politiker – bland annat Lotta Edholm, folkpartistiskt skolborgarråd i Stockholm, och Stockholms moderata sjukvårdslandstingsråd Filippa Reinfeldt – har S kommit i kontakt med personer som är besvikna på hur staden styrs.

I dag lanserar Socialdemokraterna i Stockholm kampanjen – partiets tredje stora om S framtidskontrakt för Stockholmsregionen – som är sprungen ur de offentliga handlingarna som breven utgör.

"Socialdemokraterna ger bort reklamutrymme till stockholmare" är rubriken för satsningen.

– Vi har gjort läxan. Vid förra valet visste många väljare inte riktigt vad vi ville. Nu är vi tydliga med det. Framtidskontraktet presenterar våra fyra viktigaste löften för Stockholmsregionen. Valet står mellan fortsatta skattesänkningar och privatiseringar eller gemensamma investeringar i jobb, skola, vård och bostäder, säger Helene Hellmark Knutsson (S), finanslandstingsråd i opposition, i en kommentar.

Kampanjen kommer att gå i tunnelbanan. Den är framtagen av partiets egna kommunikationsteam på Sveavägen 68, som internt kallas "Studio 68".

 

Ämnen i artikeln:

Socialdemokraterna

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.