Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

Här är reklamskylten som ger massage

Publicerad: 29 Oktober 2015, 12:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:24

Se hur Kit Kat aktiverar sin klassiska slogan ”Have a break”.


Ämnen i artikeln:

Utomhus

Chokladkakan Kit Kat sattes på kartan med devisen ”Have a break, have a Kit Kat”, skapad 1957 av Donald Gilles på reklambyrån JWT.

Nära sex decennier senare har JWT i Bogota, Colombia, kommit på ett kreativt sätt att översätta varumärkeslöftet till en fysisk reklamupplevelse.

”Världens första massage-billboard”, har under en tid erbjudit Bogotas invånare en njutbar paus på vägen till eller från jobbet.

Upplägget är enkelt. Den som vill lutar sig mot reklamskylten, som sedan uppges börja ge njutning i form av massage.

– På så sätt gav Kit Kat miljoner stressade medborgare en välförtjänt paus, heter det i byråns casefilm, som uppmärksammas av Creativity.

Digitalt aktiverades kampanjen via Google Maps.

”Stressade pendlare som letade efter Kit Kats massage kunde söka efter den på Google Maps genom att skriva in ord som ’stressad’ eller ’trött’. När de gjorde det poppade en markör för den närmsta reklamskylten upp”, skriver Creativity.

Tidigare har Kit Kat i Colombia skapat uppmärksamhet genom att ”kapa” andra varumärkens utomhustavlor. Kit Kat gjorde nyligen, inför släppet av den nya James Bond-rullen, en poäng av att agent 007 behövde ett ”break” i en annons som räknade upp hans många kvinnor genom åren.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Utomhus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev