Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Global Agencies går med i Outdoor Impact

Publicerad: 10 September 2009, 11:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Global Agencies serie Stadsklockan kan nu mätas med Outdoor Impact.


Outdoor Impact mäter räckvidd och frekvens för utomhusmediet genom trafikmätningar, resevaneundersökningar, klassificeringar och fotografering.

Det har hittills finansierats av JCDecaux och Clear Channel och Sveriges Annonsörer har ett tvåprocentigt ägande.

Nu ansluter sig även utomhusbolaget Global Agencies till systemet.

Annonsörer som köper produkten Stadsklockan, en reklambärare i kombination med klocka och parkbänk, kan nu mäta effekten av sin kampanj. Stadsklockan omfattar 60 platser i Stockholm.

– Mycket glädjande att en ny aktör är med i systemet. Det skapar ett mervärde för medieköparna säger Thomas Juréhn, styrelseordförande i Outdoor Impact, i en pressrelease.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.