Utomhus
Fyra annonsörer: Därför investerar vi i utomhusreklam
Publicerad: 18 april 2023, 09:35
Moa Rolén Nordin, Hallon, Julia Ringer Meidal, Viaplay, Gina Azaric, Telia samt Cecilia Taipale, Max. Foto: JCDecaux/ Pressbild
Hallon, Viaplay, Max och Telia spenderar tillsammans över en halv miljard på utomhusreklam. Storannonsörerna om: ✓Fördelarna med utomhus ✓Formaten de lägger mest pengar på ✓Detta skulle få dem att spendera ännu mer i utomhus.
Ämnen i artikeln:
Digitala temaveckorUtomhusreklamTema: Utomhusmarknaden 2023Toppnyheter eftermiddagViaplayTeliaMaxUtomhus2023 ser ljusare ut för utomhus än för många andra medieslag. Trots en begynnande lågkonjunktur spår Institutet för reklam- och och mediestatistik (IRM) att att utomhus kan komma att öka
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.