tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Fyra annonsörer: Därför investerar vi i utomhusreklam

Publicerad: 18 april 2023, 09:35

Moa Rolén Nordin, Hallon, Julia Ringer Meidal, Viaplay, Gina Azaric, Telia samt Cecilia Taipale, Max. Foto: JCDecaux/ Pressbild

Hallon, Viaplay, Max och Telia spenderar tillsammans över en halv miljard på utomhusreklam. Storannonsörerna om: ✓Fördelarna med utomhus ✓Formaten de lägger mest pengar på ✓Detta skulle få dem att spendera ännu mer i utomhus.

Ämnen i artikeln:

Digitala temaveckorUtomhusreklamTema: Utomhusmarknaden 2023Toppnyheter eftermiddagViaplayTeliaMaxUtomhus

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


2023 ser ljusare ut för utomhus än för många andra medieslag. Trots en begynnande lågkonjunktur spår Institutet för reklam- och och mediestatistik (IRM) att att utomhus kan komma att öka

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev