Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Utomhus

Filmbolaget om installationen

Publicerad: 23 november 2011, 11:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

I helgen avtäckte #Stockholmsjul sin nya julbelysning. Men istället för en vanlig julskyltning så möttes de samlade av en reklaminstallation för 20th Century Fox "Alvin & gänget 3". Nu pratar filmbolaget ut om installationen.


Dagensmedia.se har tidigare skrivit om projektet #Stockholmsjul, som ska lysa upp Stockholm och göra staden mer attraktiv för turister.

I helgen avtäcktes en installation för projektet vid den så kallade Svampen vid Stureplan. Installationen väckte dock kritik eftersom att temat är "Alvin & gänget 3", en familjefilm från 20th Century Fox.

–Som alltid när man gör något för första gången så väcker det uppmärksamhet och uppmärksamheten är ju också en del marknadsföringen. Fast vi hade inte väntat oss att det skulle bli en sådan grej av det, med en diskussion så högt upp, säger Mattias Lundin, marknadschef på 20th Century Fox i Sverige, till dagensmedia.se.

Han berättar att installationen är en del i ett samarbete med City i Samverkan och att installationen med "Alvin & Gänget" är filmbolagets bidrag.

– Vi hörde att det var planer på att göra något med julbelysning i Sverige och vi diskuterade detta och kom fram till att göra något som passade "Alvin & Gänget", säger han.

Hur ser detta samarbete ut?

– Vi är en av sponsorerna, och det har funnits en prislapp, men exakt hur pengarna har fördelats kan jag inte säga något om.

Hur påverkas samarbetet om installationen tas ner?

– Det är en diskussion vi tar när vi vet mer, då tar vi ställning. Just nu så väntar vi och ser vad som kommer att hända. Att spekulera nu är meningslöst.

Dagensmedia.se har vid upprepade tillfällen försökt kontakta City i Samverkans presskontakt Zap PR för en kommentar.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.