Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Utomhus

"Ett bra komplement för att bygga sitt varumärke"

Publicerad: 20 Mars 2018, 14:53
Uppdaterad: 21 Mars 2018, 12:13

Carina Kinnman, marknadschef på Apollo, Annelie Elfqvist, printchef på Scream och Carl Wåreus, head of agency på Google, samtalar om bland annat statusen på utomhus, som ett av få kvarvarande räckviddsmedium. Foto: Janne Naess

WE ARE OOH. Carina Kinnman, marknadschef på Apollo, Annelie Elfqvist, printchef på Scream och Carl Wåreus, head of agency på Google, diskuterar statusen på utomhus.


Ämnen i artikeln:

We are OOHGoogleApollo

Efter Peter Callius följde ett panelsamtal kring statusen på utomhusreklam under Dagens Medias inspirationsdag för utomhus – We Are OOH.

På scen var Carina Kinnman, marknadschef på Apollo, Annelie Elfqvist, printchef på Scream och Carl Wåreus, head of agency på Google.

– Människor gillar i regel inte reklam. Ett sätt att ändå försöka nå ut är med hjälp av emotionell marknadsföring, och där är utomhus ett bra räckviddsmedium och ett bra komplement för att bygga sitt varumärke, säger Carina Kinnman.

Vad finns det för hinder att lyckas med utomhus?

– En digital stress i att hitta coola lösningar. Man måste hitta tillbaka till grunden. Kommunikationstiden är väldigt kort, och man har inte tid att berätta en hel story, säger Annelie Elfqvist.

Carina Kinnman på Apollo menar att det finns en bra möjlighet till att göra "korta och konstiga" budskap med hjälp av utomhusreklam, men att det möjligheten inte alltid utnyttjas.

– Vi nosar litegrann på lite olika budskap, men det är långt ifrån där vi borde kunna vara. Man måste vara kort och koncis. Det finns en användarnärvaro som många missar, det handlar bara om ett par korta sekunder.

– Man borde planera mycket noggrannare. Brandingjobbet och varumärket borde man behålla mycket starkare, säger Carl Wåreus.

Lyssna på ett samtal mellan Carina Kinnman och Damon Razazi som driver Digitala Mediepodden här:

 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

We are OOHGoogleApollo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev