Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Utomhus

Emirates gör dinosaurie-offensiv i Stockholm

Flygbolaget Emirates kör just nu en interaktiv dinosaurie-kampanj i Stockholms tunnelbana.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Februari 2015, 09:09
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:12

Ämnen i artikeln:

IngoVisual ArtBizkit

Kampanjen är producerad av utomhusbyrån Visual Art i samarbete med reklambyrån Ingo och mediebyrån Bizkit och syns på Stockholms centralstation och i tunnelbanan.

Med hjälp av en Kinect-kamera aktiveras en 3D-dinosaurie på en stor LED-skärm när åskådare passerar. Den interaktiva delen av kampanjen finns på centralstationen och övriga annonser går på Visual Arts DOOH-ytor (Digitale Out Of Home). Syftet är att öka kännedomen om Emirates hos Svenska resenärer.

Hoss Khosravi är marknadschef på Visual Art:

– Vanligtvis när vi jobbar med så här stora kunder brukar vi få väldigt precisa önskemål, men här har vi fått väldigt fria händer, vilket är roligt, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Emirates är väldigt nöjda och har visat vår film på huvudkontoret i Dubai som ett exempel på en lyckad kampanj. De använder den även på sin Facebooksida.

Är det svårt rent tekniskt att genomföra ett sådant här projekt?

– Faktiskt enklare än vad man tror, för dem som kan. Tekniken finns, vi använder ju en Kinect-kamera.

Hur har ni tänkt med dinosaurien?

– Det är Ingo som ligger bakom idén, men det handlar om att överraska.

Har ni något mer samarbete med Emirates på gång?

– De har varit väldigt nöjda, så det hoppas jag, men inget som är på banan exakt just nu.

Ämnen i artikeln:

IngoVisual ArtBizkit

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.