Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Utomhus

Elle först ut i JC Decauxs nya serie

Publicerad: 30 december 2014, 05:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:17

JC Decaux lanserar sin nya serie "Highstreet" tillsammans med modemagasinet Elle.


Ämnen i artikeln:

ElleJCDecaux

När utomhusbolaget JC Decaux lanserar sin nya serie Highstreet, som består av en fyra kvadratmeter stor upplyst annonsyta och avlånga format, är det Elle som är först ut.

Kampanjen syns just nu i Göteborg och Malmö och går upp på riksnivå nästa vecka.

– Elle är världens största modemagasin och experter på just mode och skönhet, därför ville vi att Elle skulle vara först ut i JC Decaux Highstreet. Deras kampanj blev mycket bra och illustrerar hur en effektiv utomhuskampanj kan se ut med snabba budskap och bilder som andas varumärket, säger Malin Otterström, pr-ansvarig på JC Decaux, till Dagens Media.

För Elle var det viktigt att kampanjen symboliserade tidningens kärnvärden - mycket mode och trend.

– Idén med pappersklänningen skapad av Elle-omslag kändes klockren. Den har just mycket modekänsla och samtidigt glimten i ögat, dessutom är det ju ett extra plus i kanten att den bärs av toppmodellen Frida Gustavsson. Mode i ett stående format är ju det vi skapar varje dag på tidningen så att jobba med pelarformatet var helt naturligt, säger Cia Jansson, chefredaktör för Elle.

Formatet som används i kampanjen är inte nytt, däremot är serien "Highstreet" helt ny och antalet pelare flera. Totalt har JC Decaux cirka 400 pelare med 2-3 exponeringar på varje pelare. Varje kommun har själva fått vara med att välja vilken "hatt" pelarna ska ha, vilket gör att designen ser olika ut i varje kommun.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ElleJCDecaux

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev